lördag 30 juli 2016

Varuberg

Det är vi väl ändå överens om att inte bygga in this day and age? Ändå hamnar jag ibland bakom folk (mest tanter faktiskt) som gör det. Bara slänger upp varorna huller om buller. I ett enda kaos. Jag vill skrika "men nej slutaaaaa! Jag lägger upp. Gå och packa du." Men det gör jag ju inte så klart pga är inte helt psychohohooo. Men biter ihop, gnisslar tänder och lägger upp mina varorna i rak rad med koden mot läsaren med samma avstånd mellan varje vara.
Som någon slags pedant.

4 kommentarer:

  1. Jag har helt med på din metod. Ända tills man får någon konstig kassaperson som inte låter rullbandet gå. Eller rullbandet är så kort att det bara är larvigt att kalla det rullband. Men annars; helt med på din linje.

    SvaraRadera
  2. I'm on your side sistah!

    SvaraRadera
  3. Det där är en väldigt, väldigt svensk grej. Man bygger inte varuberg. Skulle nog hävda att det är en sådan svensk grej att det inte försvinner även om man inte bott i Sverige på ett decennium.

    SvaraRadera
  4. Jag veeeet! Ger mig kli i fingrarna. Och när personer spolar vatten i diskhon onödigt länge. Måste stänga av den då! Kram Mary

    SvaraRadera