onsdag 3 augusti 2016

Ett långt inlägg om min rygg

För en vecka sedan åkte jag till IKEA för att köpa en stor låda att ha ute på altanen och skulle sedan till ICA för att storhandla mat. Jag plockade på mig "lite annat" också på IKEA så till min lilla bil (jo på riktigt lilla) hade jag med mig två pappkassar, tre platta paket och en lapp om att den stora lådan fanns att hämta på hämtlagret. Bäst jag står och fnular hur jag ska packa in allt i bilen för att få in det fjärde platta paket och alla matkassar jag räknar med att få med mig från storhandlingen så kommer en farbror på cykel fram, hoppar av hojen och föser mig åt sidan för att lyfta in allt. Grejen var ju att jag ville planera så jag sa nej, nej och han sa jo, jo och jag bah men nej jag vill själv och han bah jo, jo och jag tänkte fuck it. Jag får packa om sen. Så skulle jag ge honom lite pengar som tack för hjälpen och då visade det sig att jag hade sex kronor.
Hehe.
Eh.
Pinsamt.
Åker så vidare till hämtlagret för att få min låda. Och den är astung. Och där finns fan ingen farbror på cykel som ska hjälpa till. Så jag härjar med paket och det slutar med att jag står med armarna runt det, pannan mitt på och en foten på vagnen och mänglar in skiten i bilen. Heeelt oväntat säger det knix i ländryggen. Sen hade jag så gräsligt ont.
Onsdagen låg jag på spikmattan och gnällde.
Torsdag och fredag tränade jag.
Lördag drack jag vin och på söndag tränade jag igen. Jag har haft så ont i ryggen att jag fått hålla mig i bordskanter för att kunna räta upp mig när jag suttit ner. Igår var jag på massage och hallelulja!
Så himla bra! Nu har jag iofs blåmärken på ryggen så nu gör det ont att ha BH eller när någon rör mig. Men det där trasiga inne i ryggen? Bort.
Så om ni får ryggskott nån gång kan ni läsa här.
Jag tror vinet i lördags var viktigt.

1 kommentar:

  1. Nej men åh nej! Vad trökigt. Har ingen aning om vad det kan vara. Men jag tänker att vin, uppassning, fina komplimanger från barn och man säkert lindrar lite. Så lägg in en beställning på det. Hoppas det ger med sig snart <3. Kram Mary

    SvaraRadera