söndag 21 augusti 2016

Lördag på slätten

Igår hade vi fullsmetat schema! Men eftersom det här är min blog och det handlar om migmigmig så skriver jag det jag gjorde. Med lite annat folk. Men ni kan strunta i dem och fokusera på migmigmig.
11-14:30 var jag matchvärd och stod i kiosken på a-lagets fotbollsmatch. Lillbusen stod i entré med lagkompis. Kom ca 9 pers. Drog in fett med cash till fotbollsklubben!
Sen hade jag ont i huvudet (kanske stressen av allt folk?), åt fil och duschade. Sen rätt på middagslagning, köttfärssås på äcklig grov köttfärs. Efter maten duschade jag ju vilket gör att jag inte tror att jag duschade innan? Skit samma. Jag slängde i mig en kopp kaffe och en minidamnsugare (jo vars, man är ju medelålders) tog min T under armen och gled in till stan för att kolla på Winnerbäck!
Hjälp vad bra det var! Värsta härliga stämningen! Massor med folk men ingen som var superfull och jobbig utan alla var glada. Lasse inräknat. Gud. Jag trodde ju att jag lessnat lite men nej.
Alla sjöng och hade det bra och bamdet var märkbart taget av kärleken. Det var fint.
Sen åkte vi hem och jag åt en limpmacka med kryddost (medelålders) och drack ett glasmjölk (borde kanske tagit en lättöl?).
Sen sov jag.
Och vaknade 09:30.

4 kommentarer:

  1. Kryddost är givet i kräfttider.

    Är fil också medelålders undrar jag? Tänker att unga kanske äter yoghurt? Eller sån där chiapudding?

    SvaraRadera
  2. Emster: ja säkert! Eller overnight oats. Dvs kall havregrynsgröt?

    SvaraRadera
  3. Det låter ju jätteäckligt?

    SvaraRadera
  4. Emster: mm vet. Kidsen är galna.

    SvaraRadera