söndag 14 augusti 2016

Semesterns sista dag

Gulp. Fem veckor sedan jag åkte till jobbet. Fem veckor sedan jag behövde prestera, vara respektabel och trevlig en HEL dag?! Hur ska det gå? Är det ok att glida in i mysbrallor så länge jag är duktig och glad? Eller om jag har fina kläder kan jag då vara tjurig och duktig? Jag tänker att två av tre känns rimligt.

Igår var jag ju på p.ha.a.r.t.eeyyy! Det var kul! Vi kom dit. Jag fick en fördrink. Jag hällde den över min sprillans nya klänning. Jag ryckte på axlarna. Jag tog en näve chips. Jag lyckades slänga chipsen som konfetti över golvet. Ja. Efter det var det ju bara att fortsätta. All in all en bra kväll.

Idag har jag städat tvättstugan när jag fixade med min fördrinksfläckiga klänning. Kändes duktigt. Nu vill jag städa resten av huset. Älskar att ha det superfint när semestern är slut.

Ps, älskar inte att städa.

Ps2, ska skriva matlista! Älskar matlistor!

Ps3, saknar mina barn. Älskar mina barn!

Ps4, herregud. Är jag fortfarande full elleh?!

Ps5, nä. Skojja bah! Är nykter!

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Ta mysbyxor och var ditt vanligt jag. Det blir smashing.

    SvaraRadera
  2. Det är lite chockartat för kroppen det där med att tvingas in i jobbkläder. Både trånga skor och rörelsehindrade kläder. Plus att man måste sitta still i flera timmar. Och tänka. Helt slut.

    SvaraRadera