måndag 19 september 2016

Måndagen och recappen

I helgen hade vi besök. Det var väldigt skojigt och blev ganska sent på lördags kvällen.
Igår var jag med Busan på fotbollsmatch och lagade sedan mat och söndagsdonade. När det var dags att lägga barnen började jag må så himla dåligt. Låg inne hos Busan som läste för mig och somnade flera gånger. Hon gav dock inte upp utan läste på och väckte mig lite irriteterat "men mamma vad ÄR *insert valfritt ord*". Jag mumlade fram nåt svar och somnade om. Osv. Jag kände mig lite som världens sämsta mamma som inte kan hålla sig vaken och  lyssna på barnet när hon läser. Men nej. Jag gick och la mig direkt sen och vaknade av Ts väckarklocka ~5:45 i morse. Tänker då:
- Mennååå. Ahja. Det är ju i alla fall fredag idag. Det är ju för väl.
Sen börjar hjärnan tugga igång och backtracka lite.
Inte så roligt längre.
Men. Imorgon är det i alla fall tisdag.
Det vet ju alla vilken fun feast det brukar vara.

2 kommentarer:

  1. hahaha på din kommentar om fun feat tuesday! Love ya. kram mary

    SvaraRadera