onsdag 14 september 2016

Onsdagen och datorn

Idag var det månadens stora patchdag på jobbet. Microsoft släppte dem igår kväll och idag skulle de certifieras mot våra system. Det är jag som gör det. Ibland tar det rätt lång tid, beroende på hur många uppdateringar det handlar om, så jag drog iväg lite extra tidigt imorse för att sätta igång. Bara för att upptäcka att min dator dött.  Så sjukt upprörande? Jag trodde verkligen vi hade nåt långsiktigt? Något att bygga vidare på? Jag känner mig sviken. Jag la iaf orimligt mycket tid på felsökning av den. Plockade ur alla lösa delar, en efter en och testade att starta upp den. Funkade icke. Testade att sätta i hårddisken i annan dator och det funkade, efter viss tvekan. Jag la även tid på att dokumentera detta och lägga upp på Instagram. Ni vet, som man gör?

Andra saker som hänt idag är bokbussen. En favorit ju. Idag hämtade jag en bunt reserverade böcker, bla Flickorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar