tisdag 4 oktober 2016

En finfin måndag och bok 44

Igår var det måndag. Den var fin. Det var fint väder. Jag hade god matlåda. Barnen var glada och gjorde läxa utan tjafs.
Och sen!
Sen hade jag bokcirkel hemma hos mig! Vi hade läst Flickorna av Emma Cline (bok #44 i år) och det var så roligt att prata om den och hur den liksom blev bättre av att vi pratade om den. Visa delar växte. Vi avrundade* med att se på Babelintervjun med Emma som sändes för ett par veckor sedan och vi kände oss mycket smarta som precis sagt ungefär samma sak som författaren satt och sa där på tv:n. Alltid skönt med bekräftelse.
Boken börjar så sjukt snyggt tycker jag: "Det var skratten som fick mig att titta upp, och flickorna som fick mig att fortsätta titta."

 
*vi avrundade inte alls med det, de gick inte hem förrän 22:45! Så härligt!

3 kommentarer:

  1. Vi hade också bokklubb om den igår, mycket att diskutera kring den.

    SvaraRadera
  2. måste kanske läsa denna där då. Efter Ferrente, som jag håller på med nu. Som jag inte riktigt förstår hajpen kring. Bra, visst - men inte superduper?

    SvaraRadera