lördag 8 oktober 2016

En lång, härlig fredag

Jag jobbade hemifrån i dag. Jag tycker det är underbart. Får så mycket gjort och det passar bra när jag ska göra vissa arbetsuppgifter då jag gärna vill sitta i lugn och ro. På jobbet kommer ofta folk och frågar saker (pga är så kompetent) och för att snacka lite allmänt (pga är så himla trevlig och rolig och snäll). Närå. Men det är skönt att jobba hemma ibland. Idag tex kollade jag lite på Babel när jag åt lunch. Plus jobbade i mysbyxor. Hämtade Lillbusen vid bussen. Skrev lite text. Exporterade ut lite data. Jämförde lite. Äh. Skit samma. Åt Bragokex.
Sen blev det kväll och kidsen fick en snacksbricka där de åt upp vindruvorna och ölkorven. T och jag drack varsinn mugg kaffe och nu sitter T och poppar shoegazingmusik i vardagsrummet och jag ligger och bloggar. Så pass pigga. Vi har ägnat åt oss vår klassiker; introt. En spelar låtar på Spotify och den andra ska komma på vilka det är. Så roligt. Alla minnen som dyker upp. Det finns ju så mycket BRA musik! Och åh, vad jag saknar Musikbyrån. Denna finfina svtproduktion.
Nä men om jag skulle försöka sova då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar