onsdag 9 november 2016

Men var bara lite snälla nån gång.

Har ni läst Claras inlägg om kommentarer? (Annars kan ni klicka på länken och göra det pga att jag är så sjukt service minded att jag vill göra det lätt för er!) (ni vet, användbarhet)
Jo, iaf, hon skriver bla
"Jag vet att det finns en uppfattning om att kvinnliga bloggare ska svara trevligt oavsett vad som skrivs. Denna förväntning hör ihop med patriarkatet – där kvinnor aldrig förväntas skapa dålig stämning eller snäsa tillbaka om någon är otrevlig. Istället ska kvinnor fungera som ett socialt smörjmedel och skratta åt skämt (även sådana som gör dem ledsna) och se till att alla mår bra och är glada."

Och så ÄR det ju! Hur många gånger har jag inte suttit i fikarum, på möten, på AW, fester, whatevs och bitit ihop och lett för lite får en ju bjuda till också. Men på sistone är jag bättre på att säga ifrån när jag vill. Men det kostar på för det blir ju så dålig stämning.
För vi förväntas ju vara sköna bönor.

Meeen. Inte alla män osv. För det är ju lika ofta kvinnor. Vi är fan inte så bra på att stötta varandra jämnt.
Kämpa på hörrni.
Säg ifrån.
Ifrågasätt.
Skav lite.
När det behövs.
Var i så stor utsträckning det bara går snälla.
Snäll är inte mesigt.
Snäll är cool.

1 kommentar: