söndag 6 november 2016

Omvända världen.

I söndags kom barnens farmor för att vara här på höstlovet. Värsta lyxen! För en gångs skull var HON förkyld och vi friska! Har väl inte hänt sen.. aldrig.
I tisdags vaknade Busan förkyld och i torsdags var Lillbusen förkyld. Igår var han precis på gränsen till feber. Typiskt då vi skulle på fest idag. Men han vaknade piggare idag och vi bestämde oss för att gå på festen. En stund. Jag tänkte att vi kanske skulle få åka hem efter fikat ( festen börjar vid halv tre med fika och fortsätter sen med middag och festfest. Bra och inkört koncept!) Men atte. Vi kom väl hem vid elva. Och då snöade det. iiih!
Fest alltså. Vilken grej!

I onsdags sprang jag. Jag funderade på hur jag skulle få in det på ett naturligt sätt i texten. Det gick inte så jag bara skrev det. Så ni kan berömma mig lite.
Men, nu när jag ändå skrivit det. Ni som springer, vad har ni för skor på höst/vintern? Mina är så tunna?!

3 kommentarer:

  1. Jag har ett par Salomon Fellraiser (trailskor) som jag använde förra vintern. Har faktiskt kört utan dubbar. Nu behöver jag köa ett par nya och kommer nog att gå på samma modell igen. Samtidigt skulle jag behöva ett par där jag kan sätta fast dubbar. Har skjutit på denna fråga ett tag men utanför fönstret ser jag ett ymnigt snöfall så det börjar väl bli dags för ett beslut snart.

    SvaraRadera
  2. Jag kör mina vanliga löparskor men strumpor med ull i som jag köpt på stadium. Nu har jag dessutom köpt en uppsättning BestGrip-dubbar som jag ska testa att skruva i för bättre fäste (har broddar men tycker inte det är skönt att springa med).

    SvaraRadera