torsdag 22 december 2016

Inlagd stress

Jag är julledig! Tjohoo! Inledde med barnens julavslutning som de har i kyrkan. Så fint.
Kl 10 var barnen redan borta hos nån kompis och jag kirrade lite julgodis och fixade med plock, julkort och städ. Och banne mig om jag inte lyckades uppbåda lite julstämning lagom tills knäcken var klar kl 17. Jag paniksatte en hakv pepparkaksdeg, barnen älskar ju att baka pepparkakor och jag kommer framstå som Grinchen om jag inte låter dem göra det. Men det vore ju synd att säga att vi är ute i god tid. Med något. Jag skyller på förkylning. Och Kent. Som vi var tvugna att se i Sthlm i lördags. Hela planeringen gick i stå.

Jag tror för övrigt att jag krisar lite. Det kanske är därför jag är så trött. Jag vill ju vara en skön människa. Men det känns jävligt oskönt att julstressa? Fattar ni? Sen stressar jag över jobbet och situationen där. Men sluta stressa och oroa dig människa. Det lööööser sig. Ta en Sambuca så länge.
Nu ska jag vara ledig över jul. Imorgon tänker jag icke stressa. Bara lite, lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar