lördag 10 december 2016

Lördag

Idag är det lördag (joru! En hänger med!) Jag hade tänkt baka korintkakor med hade för lite korinter och åkte till ICA för att köpa det och lite smör.
Jag kom hem utan korinter och med osaltat (!!) smör. Men. Jag har köpt XXXXXXXL-pack CornFlakes, vit grape och lördagsgodis till snorisarna.
Så nu har jag bakat kakor, inte korintkakor men väl drömmar och några "knäckiga kakor" som jag fått recept på från mormor. Skitkakor kallar jag dem. Smälte ut och nä. Usch. Men de var väl goda. Kanske kan smula dem och ha dem som granola? (Skoja!)
Och så har jag (osaltade) saffransbröd på jäsning nu.
Kollar på Nobelprisutdelningen och Patti Smith sjöng nyss fel och bad om ursäkt  "Can we start again? I'm so nervous" . Jag började såklart lipa. Herregud.
Och, i dagens snällkalenderlucka stod det att vi skulle ringa en äldre person i vår närhet så jag ringde till min 88-åriga mormor. Det var trevligt. Hon blev så glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar