måndag 2 januari 2017

1/1 2016 alla be like

"jag ska hjälpa till att göra världen bättre!" Fan vad bra! Peppe skriver om det HÄR. Jag har noterat det bland FB-vänner. Mindre sluta äta godis och mer rädda världen. Jeey!
Jag ger er lite tips om ni inte vet hur ni ska göra. (Men det vet ni ju redan. Men ändå.)
Jag signade upp mig som månadsgivare på Läkarmissionen idag. Superenkelt.

Annat ni kan stötta:
Läkare utan gränser
Amnesty
Greenpeace
WWF
Rädda barnen
Röda korset

Eller så kan ni:
Ge en uteliggare en filt
Återvinna mer
Äta mindre kött
Säga ifrån när folk är rasistiska
Åka mer kommunalt
Handla mer ekologiskt
Slänga mindre mat

Vilket är era favorittips på att göra världen till en bättre plats?







4 kommentarer:

  1. Spader: <3

    Hanna: Ahme durå!??! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Sent men ändå:
    Unicef, världsförälder.

    också säga till när folk skämtar om tjejjer på ett onödigt sätt.

    (dessa förslag kommer ur mitt verkliga liv)

    SvaraRadera