onsdag 18 januari 2017

Dagens vegetariska alternativ

Ni vet hur skolorna nu allt oftare erbjuder ett veggo alternativ till lunch? Jag tänkte ta med konceptet hem så kidsen kan välja fritt.
Skojja bah. Men just idag lagade jag vår vanliga barnlasagne och en spenat- och mozzarellalasagne. Ca HUR god som helst! Och ja, ibland erbjuds det bara vegetariska alternativ även här, jag lovar, men idag hade jag planerat vanlig lasanche och tagit fram köttfärs ur frysen i morse när jag kände att det var ju inte jag alls sugen på. Och nu! Nu har vi massor med goda matlådor!
Win!

Ps, idag hade jag på mig tråktröja och jeanskjol. Skönt men inte precis utanför någon comfort zone.

2 kommentarer:

  1. Spenatlasagnen lät god, tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Du kan ju inte gå utanför din comfort zone VARJE dag. Du ska ju liksom smyga in din nya stil, så det är utomordentligt bra jobbat. Matdelen tänker jag inte kommentera då matlagningen i detta hushåll just nu är ... försvunnen? Kan bero på diverse städprojekt.

    SvaraRadera