onsdag 25 januari 2017

Tekniker you say?

Jag märkte när jag skulle ladda min telefon i morse att den gick från att ha 23% batteri när jag började ladda den i avstängt läge till att ha 17% när jag tog den ca 40 minuter senare. Mycket skumt men TYDLIGEN trodde jag att det var vår el det var fel på. Jag tog nämligen telefon och laddare och fräste in till jobbet, lyssnandes på ljudbok (De polygotta älskarna, verkar bra!) som om det inte fanns någon tomorrow. Det gjorde det tydligen. När jag kom fram till jobbet hade jag 1%. Och telefonen tog inte heller jobbet el. Jättekonstigt! Jag fipplade runt med laddare och sladdar och lyckades till slut hitta en sladd som fungerade med min.. eh kontaktklump. Så efter jobbet gick jag in på Kjell & co och dillade om sladdar som var lite tightare, min fungerar inte, är som att det är glapp. Stackars lilla killen tittade på mig och sa, tröstande, jag tror vi provar en annan sladd bara. Och praise the lord! Den fungerar!
Som ett led i detta sitter jag nu och säkerhetskopierar alla foton.

2 kommentarer:

  1. hehe. Ibland blir man påmind om att säkerhetskopiera. Jag tror ändå att det var elen det var fel på!

    SvaraRadera
  2. iwnkc. tror också, egentligen, på elen!!

    SvaraRadera