fredag 3 februari 2017

men kan du aldrig bara vara tyst munnen?!

Lillbusen är fortfarande jätteförkyld och har feber. Hans läppar är torra som bark och inget vi har provat med har hjälpt. Jag gick därför in på Apoteket idag och följande lilla scen utspelade sig:
- Hej! Min son är jätteförkyld och har feber och hans läppar ser ut som om att han har varit i öknen i 3 veckor utan vatten.
- ...
- ..
- ....?
- Hehe.
- Vad sa du?
- Eh. Har ni nån bra salva till torra läppar?
Det hade hon meeeeeeen varför kan jag inte bara vara NORMAL? Det undrar jag.

Iaf så gick jag ut och utanför sprang jag på Libby! (en favorit som slutat blogga.) Vilken glädje! (inte att hon slutat blogga men att vi sprang på varandra) (såklart)  Jag snodde åt mig en kram och vi surrade en liten stund och skildes sedan åt med löften om att ses ganska snart. Det var roligt och jag längtar efter att hinna ses prata lite mer.

Tråkigt:
Vi fick reda på att Busans lärare sagt upp sig. En kompis messade och frågade hur Busan tagit det, hennes dotter var jätteledsen. Jag bah. Jag vet inte. Hon kom hem och gick direkt. Det är som att ha en 15-åring?! Men mysigt.

4 kommentarer:

  1. Äsch, fortsätt vara som du är. Apo-personen hade uppenbarligen ingen humor.

    SvaraRadera
  2. Hon som gick: tack! Så var det nog!

    SvaraRadera
  3. Detta är mycket bra för supertorra läppar. Finns på typ alla apotek. https://www.apotea.se/decubal-lips-och-dry-spots-balm-30-ml

    SvaraRadera
  4. Cecilya: ja! Köpte den. Efter två.. strykningar? var såren borta. Magi?!

    SvaraRadera