fredag 28 april 2017

Ahahahaldrig blir det som man tänker sig.

Igår tänkte jag köpa en bukett blommor till köksbordet. Snyggt över helgen ni vet. Men, så skulle jag storhandla, köpa löparskor till sonen och, visade det sig, köpa 4 pocketar. Så jag tänkte att blommorna, de kan jag ta efter träningen imorgon.
Idag som var imorgon igår, vaknar sonen och har svårt att andas, genomtäppt och superhängig, allergin har slagit till. Supermycket. Fanns inte en chans att han skulle kunna gå till skolan. Så nu sitter jag här. Utan bukett. Och inte kommer det bli någon step-up ikväll heller. Men jag får väl gå ut och "springa" dårå. Eller nåt.

Usch, vad gnällig jag låter. Det är jag möjligen. Men mest tycker jag synd om Lillbusen. :( Han som skulle sova över hos en kompis och allt.

På plussidan:
jag kan kolla på Skam och Girls.
Blommor kan jag säkert hitta i trädgården. Åtminstone vitsippor. Och. Eh. Blå blommor. Kanske pärlhyacineter?
Jag kan läsa lite i Anna Karenina. ("Bokcirklar" med En varg söker sin podd.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar