onsdag 12 april 2017

Smidig är mitt mellannamn.

Idag efter jobbet var jag in på systemet och skulle köpa påskbubbel till ett par vänner, öl och vin till oss. Osäkert tog jag något bubbel och boxen rödvin är helt oprövad men hur äckligt kan det vara? Hehe. Precis hur äckligt som helst förståss.
Så kommer jag till ölen. Jag dricker inte öl. Kanske en iskall Red Stripe en asvarm sommarkväll. Jag brukar köpa öl med "roliga etiketter" och "fina namn". Ibland om jag snappat upp att en öl fick lovord köper jag såna också.
Idag började jag med Camden Lager (avd fint namn) och tar sen två Landsorts lager (köpt dem förut. Avd lovord. Eller så sa nån att den inte var god? I dunno.) En tredje Landsorts Lager välter jag ner. I slowmo fångar jag ölflaskan med mitt knä, knäar upp den på en hylla, VÄLTER en flaska öl som sprängs och. Ja. Öl överallt. Lite taffligt börjar jag plocka med glasbitarna. Sådär som en gör? Men det fick jag inte fortsätta med för den supertrevliga personalen. <3
Sen stank jag öl inne på ica.
I bilen.
När jag pratade med grannen och gosade med hennes hund.

3 kommentarer:

  1. Oh no!! Skönt att personalen var snälla.

    SvaraRadera
  2. Hu! Öl som luktar så äckligt. Men poäng för att du fångade ölflaskan med knäet. Resten var ju faktiskt inte ditt fel.

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha - du är underbar! :-)
    Hoppas du fick en extra varm kram av mannen för att du luktade så gott av öl. <3

    SvaraRadera