lördag 6 maj 2017

Det fladdrade till

så var det lördag igen!
Valborg och första maj hängde vi med kompisar från Sthlm. Vi grillade, drack vin, var på marknad och skrattade, skrattade och skrattade. Sån energi.
I tisdags jobbade jag hemma, tog emot sotare och var  till vårdcentralen med Lillbusen. Lillbusen sa "mamma för utslag när hon dricker vin" så nu måste vi listas oss hos annan läkare. Synd ändå för han är bra. På kvällen var det styrelsemöte igen.
Onsdag minns jag inget av. Jag jobbade. Och eh. Ja. Läste säkert.
Torsdagen försov jag mig på men slutade på topp på bokcirkel. Vi hade läst Dödssynden som alla gillade, såklart! Vi drack vin och skrattade mycket.
Fredagen hade T och jag planerat in lunch på. Den fick ställas in så jag käkade libanesiskt med fyra andra killar. Det var gott och trevligt. Eftet jobbet tränade jag och senare tog T och jag en promenad i försommarkvällen.
Och nu är det lördag förmiddag. Jag fick precis rapport om att Busan gjorde mål i årets första match. Lillbusen är nere hos en kompis och jag slappar. Nej jag menar tvättar.

1 kommentar:

  1. Jag tror inte att ni behöver lista er hos en ny läkare, men däremot kanske ni kan automatiskt få komma med på en lista hos soc parallellt?
    Ni borde givetvis ha rättat lillbusen när han sa det där till läkaren. "Nej, älskling, mamma får inte utslag av vin, mamma blir UTSLAGEN av vin!"

    SvaraRadera