måndag 19 juni 2017

Huvudvärk av en anledning

Ni vet hur man ibland får huvudvärk utan att ha en aning om vad det beror på? Och så ibland vet man EXAKTA orsaken?
Idag, nyss, läste jag en tråd på FB där Svenska kyrkan gör reklam för en insamling för att få in pengar till pågående svältkatastrof. Då är det en tant som skriver "hur var det nu med tiggeri? Bistånd över skattsedel" och då skriver den som ansvarar för sociala mediarelationerna (eller nåt?) "Tack för att du är medlem!" osv. Tanten svarar då "Jag är inte medlem i svenska kyrkan!"
Nehej. Men va fan gnäller hon om då?
Och en tant (?) skriver om sveriges fattiga pensionärer. Och jag tycker det är för jäkligt jag också men det går inte att likställa med den största svältkatastrofen sen andra världskriget? Eller?
Oh jag blir så t.r.ö.t.t.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar