onsdag 28 juni 2017

Onsdag, IGEN!

Idag var jag på banken och skulle sätta in våra mynt. Det var roligt. Den evighetslånga kön gick otippat fort och alla höll humöret uppe. PLUS att banken faktiskt tog emot våra mynt.
Praise the lord osv.
När det blev min tur så kom jag till en banktjänstekvinna som gav mig en Loomispåse att lägga pengarna i samtidigt som hon fipplade på datorn. När jag hällt i alla mynt frågade jag "ska jag klistra igen påsen eller ska något mer i?" Hon sa då att hon måste stoppa i ett papper.
Sen får jag plötsligt två papper framför mig med en uppmaning om att skriva på.
"Vad är det jag ska skriva på?"
"En kvittens på insättning."
"Men? Hur vet du var pengarna ska sättas in?"
"Det har jag tagit fram på skärmen här!" säger hon och vrider skärmen mot mig.
"Men? Jag har inte sagt något kontonummer?"
"Nej man jag tog fram det!"
"Hur då, jag har inte ens sagt vad jag heter?"
"Jo?"
"Men?" tittar på skärmen
Jag tittar på skärmen.
"Alltså, jag heter inte Nnnn Nnnnn."
"Nehej!?"
Hon har alltså lyckats tagit någon random persons (eventuellt kunden före mig?) kontonummer för att sätta in våra pengar på.
Hon ändrar då kontonummer på lappen, klistrar igen påsen utan att lägga i den där jävla lappen. Jag (lite trött)
"skulle du inte stoppa i en lapp där i?"
"Oj! Just ja. Hehe"
Sen  "häftade hon fast utanpå bara".

Om sex veckor får vi se om samarbetet Loomis + Nordea funkade finfint eller hur det blev.

*insert skeptisk emoji*
*skriver in i min kalender att kolla upp detta 9 augusti*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar