fredag 14 juli 2017

love to hate

De senaste dagarna har jag lyssnat på några avsnitt av Skäringer & Mannheimer och i ett av avsnitten snackar de om hur mycket tid de spenderat tittandes på killars hobbies. Gittarspel, hockey, fotboll osv. Och herregud! Det är ju så sant. Mina love to hates är:

- golf pga växte upp i en familj där ALLA spelade golf. Ja alla utom jag that is. Och viktigast var det ju för morfar, pappa och brorsan. Mamma spelade väl för husfridens skull och mormor spelade väl men gjorde inte så mycket väsen av sig. Men jag spelade alltså inte alls. Men alla dessa timmar golfen tagit av mitt liv? Om jag gick med skulle det vara knäpptyst för annars kanske de missade bollen. Och ni känner ju mig. Knäpptyst är jag ju inte. Och om de inte kan träffa bollen för att någon pratar lite? Då tänker jag att de har andra problem.
Om jag INTE gick med dem då gick ju hela dagen åt till att vänta på dem som spelade, vi ska inte göra nåt annat roligt utan de måste få komma hem först.

- bilstereos. Dessa timmar jag suttit när killkompisar och pojkvänner pillat med sina bilstereos och bytt sladdar och kontakter och köpt nya mellansteg och sen mitt i natten så tittar de på en med lycka i hela kroppen "hör du?? HÖR du vilket ljud?!"
Alltså helt ärligt? Jag har fan aldrig hört skillnad.

3 kommentarer:

  1. Ha ha, FET igenkänning på det där med högtalarna. Fast då i formen av surroundsystem. Både J och M var väldigt noga med ljuset och jag hörde typ ingen skillnad. 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, LJUDET skulle det såklart stå. Damn you autocorrect.

      Radera
  2. Maria: ljud ljus same same. Åååhdet är så ointressant!!
    "Achtung. Det betyder tuning på tyska." Där är jag.

    SvaraRadera