måndag 3 juli 2017

Matplanering v 27

Herregud! Jag insåg igår att jag nu förväntas prestera frukost, lunch, middag till mig och barnen hela veckan. (T kan få middag men resten får han lösa själv.) Jag gjorde därför en matlista. Vill ni se? Såklart ni vill!

Söndag
Lunch: Tortillapizza
Middag: Lax med citronsås. Potatis.
Måndag
Lunch: Korv med bröd
Middag: Lasagne
Tisdag
Lunch: Tortellin
Middag: Kyckling och grönsaker i ung. Bulgur
Onsdag
Lunch: Pannkaka
Middag: Lövbiffswok (kanske den här?)
Torsdag
Lunch: Köttbullar och makaroner
Middag: Halloumistroganoff. Ris.
Fredag
Lunch: Tomatoppa
Middag: Grillat. Kött, grönsaker, ost. Potatis till.

Jag har än så länge 100% successrate på det här. Ska iofs börja med punkten: Måndag Lunch nu. Men tror det ska gå bra.

Bildbevis:


2 kommentarer:

  1. Puh. Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att komma på mat till mig själv. EN person. Kämpa Yllet!

    SvaraRadera
  2. Maria: jag kämpar på! Inget superavancerat planerat iaf. Men till lunch skulle jag kunna äta fil.
    Eller bulle.
    Men de där andra? "Riktig mat". Bah.

    SvaraRadera