tisdag 11 juli 2017

Mellanvecka, dag 2

Jag satt igår kväll och skrev ett ganska långt inlägg, på telefonen, som jag sedan lyckades fumla bort. Mycket tröttsamt. Det var troligen det BÄSTA jag skrivit. Initierat. Roligt. Smart. Snyggt formaterat.
Men av detta får ni se noll. Synd.

På lunchen igår var jag hyfsat ensam i affärerna, staden är tömd och folk hade tydligen annat för sig än att gå på denna soldag. Jag gnällde dock INTE! Det fanns mer rum åt mig! Jag handlade ett pyjamaslinne, ett.. sjok (?) att ha över badkläderna, plåster (med star wars), en baddräkt. Och fyra pocketar.

Här tänkte jag skriva vilka böcker det var men ni får ledtrådar och får gissa! (pga har glömt vad de heter.)
- en trea i en triologi. Jag har läste en per sommar de senaste två åren så det är ju en tradition.
- en pusseldeckare! Sommarläsning delux. Jag tänker mig Maria Lang, män i hattar och kvinnor i snygga klänningar. Och lagom läskiga brott.
- en bok med 4 barn som äter glass på framsidan.
- en om ett par som flyttar utomlands och som kommer få mig att tänka på min konsumtion* tror jag.

Baddräkten köpte jag iaf för 150:- på Åhléns, de hade mycket rea på snygga badkläder nu.



* Jag tänker ju skitmycket på konsumtion som ni ser. Jag har just skrivit ett helt inlägg om det.

Böckerna?
Bok 1 trodde jag var denna men jag inser nu att jag istället köpt den här! Ahja. Slarvigt, men det blir nog bra.
Bok 2
Bok 3
Bok 4

Nu ska jag åka och jobba! Jag är lite förolämpad för det regnar. Jag är inte klädmässigt eller mentalt förberedd på det.

1 kommentar:

  1. Snygg baddräkt! Vad köpte du för sjok? Är också i behov av ett sjok!!

    SvaraRadera