onsdag 12 juli 2017

Mellanvecka, dag 3

Jag brukar inte vilja läsa en serie böcker på direkten utan delar gärna upp dem. Böckerna om Maj har jag läst två av och det har tagit två somrar, inte för att jag tyckt att böckerna varit dålig men, handen på hjärtat, Maj tar ju jävligt mycket energi.
I Ferrantefyran läste jag första boken och väntade sen ett tag med att läsa tvåan. Den läste jag ut i helgen och jag vill läsa trean NU! Nunu. Men jag har den inte, har inte mage att köpa den med tanke på min att-läsa-hög och vill inte låna den eftersom jag har de två första. Nu har jag dealat med mig själv, jag får ("får") köpa den i mitten av semestern. Då kommer jag ha hunnit läsa en del och tycker att jag får belöna mig själv lite.

Oj, vilket boksurr. Jag fortsätter!
Jag gick till bibblan idag, lämnade igen några böcker och hämtade en som jag reserverat som kommit in. När jag är klar med det står jag i entrén och kollar på bokbytarbordet de har där och får då ett mail. Jag kollar och ser att den andra boken jag reserverat precis finns tillgänglig för mig att hämta! Sjuk tur! Eller "värsta myllan!" som jag sa på jobbet. Då fattade inte min östgötska rumskamrat att mylla = tur. Eller, han fattade ju men dubbelkollade för han visste inte. Säger inte ni så?

Och om 2 dagar går jag på semester igen. 4 veckor. Whopp whoop!

7 kommentarer:

  1. Nope...så säger inte jag... Hälsningar Hallänningen i Skåne :)

    SvaraRadera
  2. Aldrig hört uttrycket hälsar ångermanlänningen i Stockholm. 😘

    SvaraRadera
  3. Ja, det måste vara samma som matjord i fickorna, tänker jag? Jag vill också läsa Ferrantetrean nu- nu. Men jag håller mest på att jobba och träna bridge.

    SvaraRadera
  4. Erika: Hej!! Nehej, okej.

    Maria: Har du aldrig HÖRT DET??

    Spader: jobbe jobbe, visst är det lite överskattat? När man kan ligga i soffan och läsa.

    SvaraRadera
  5. Jag har hört det! Självklart. Visst blir man förvirrad när folk inte har hört uttryck som en annan tycker är helt självklara?

    SvaraRadera
  6. På tal om triologier, har du läst Karin Wahlbergs triologi som börjar med boken "än finns det hopp"? Plöjt dom två första i sommar, rekommenderas!! Lite Maj-feeling, men suger inte lika mycket energi som hon gör!

    SvaraRadera
  7. iwnkc: JA! Visste att jag kunde lita på dig. Puzz

    Stina: Ja, har läst del ett och två! Tycker de är bra! Har trean kommit ut?

    SvaraRadera