onsdag 5 juli 2017

Semester, dag 3

Eftersom jag är ensam hemma med kidsen denna vecka ser jag det som en bonusvecka, en mittimellanvecka. Jag pysslar runt här hemma och har det rätt gött. Inga krav, inga måsten. Bara att få dagarna att rulla på och hålla barnen mätta (GAH!) och glada, ja det går ju ofta hand i hand det där. Igår när barnen var iväg och lattjade passade jag på att baka bröd OCH en sats kolakakor. Och sen, eftersom de fortsatte vara borta rensade jag ur en garderob. Eller, en klädkammare. Herregud. Nu ska jag lämna en hel del till Emmaus. Jag har tydligen haft en period i livet, för inte så länge sen, då jag gillade lite mer ryschpysch. Som jag alltid känner mig utklädd i. Men tydligen inte för 4-5 år sen. Men alltså. En kort, fyrkantig, beige, småblommig blus med lite volanger på? Say whaat?? Minns den iofs inte alls så kanske är det nån som glömt den här? Hehe. Förvånad HON blir då om den dyker upp på second hand!

Just nu läser jag Hennes nya namn, del två i Ferrantesviten. Bra än så länge, men jag har bara läst 2 kapitel. Och de är korta.

Nu är det dags att börja med lunch. Och jag har lovat kidsen chokladbollar till eftermiddagsfika efter att ha läst det HÄR.

Och sen läste jag det HÄR och känner att jag måste skura kylen. Fan också. Jag som levde så kravfritt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar