lördag 15 juli 2017

Semester, dag 8.

Jag funderade lite på om jag skulle nollställa semesterräknaren idag meeen så hörde jag hur barnen lät när de pratade med varandra så tänkte jag att det är åtminstone INTE dag 1 på någon semester. Snarare kanske 101?
Nåja. Jag är iaf ledig igen och det känns mycket gött! Vi firar med "videospel"(?) på kvällarna och jag har på förmiddagen försökt fixa rullen på kidsen kastspö. HAHA! Löjligt. Men jag har inte gett upp helt. Men nära. Inkapslade rullar är en djävulens verk, det är sen gammalt. Just det, måste fixa en kniv till draglådan. Inte för att rensa fisk med utan för att kunna skära av linan vid bottennapp.
Ang döda fisk hade Skäringer&Mannheimer en rolig spaning: de som säger att man måste kunna titta maten man ska äta i ögonen skriver de sina egna krönikor också? Som de läser?
Kul tyckte jag!

2 kommentarer:

  1. Har man fortfarande maskar som bete när man fiskar? Det verkar läskig, tycker jag. Och vad gör man med fisken när den är fångad? Dödar? Hur? Eller kastar tillbaka?

    SvaraRadera
  2. Iwnkc: om jag kastar använder jag drag och kastar tillbaks ev napp. Om jag metar anv jag mask men ska testa med majs!

    SvaraRadera