måndag 25 september 2017

Denna måndag, vab.

Igår var Lillbusen helt röd i ögonen och jag bah "men nu får du nog låta katten vara en stund, du är helt röd i ögonen." Och han sa, utan protest, "mm". 3 sekunder senare började det vara och rinna och svullna. Helloooo ögoninflammation! Dig har vi knappt mött! Men jag sa iaf till T "Ja när de går i skolan så behöver de inte vara hemma för ögoninflammation tror jag. De grejer ju inte runt med saker i ansiktet." Men atte. Vi är hemma idag. Han och jag. Vi vill inte smitta. Han är hängig och har ont i ögonen? Och sa att han var "deppig". Men hjälp. Jag dog lite. Men lillunge. Han ska inte vara deppig?? Jag tror han menar mer som hängig?
Vad har ni för erfarenhet av ögoninflammation? Min är begränsad? Eller så har jag förträngt allt?

1 kommentar:

  1. Egen handduk, tvätta rent, gå till doktorn, ta medicinen.

    Krya!

    SvaraRadera