fredag 27 oktober 2017

Reviderad fredag

Ja inte blev det någon Iron man 3 ikväll. Jag hade lyckats glömma bort att kidsen skulle på skoldisco. Eftersom jag har ett lågstadiebarn och ett mellanstadiebarn så har jag kört i skytteltrafik för småttingarna skulle hem två timmar innan de större.
Mellan taxiverksamheten har jag städat, rensat och dammat till Johannas härliga videos. Kolla filmen om vilka barn- och ungdomsböcker hon vill tipsa om inför Läslovet? Jag blev sugen på att läsa alla. Även de jag redan läst och älskat. Jag är mentalt redo för läslov. Men jag har ju däremot inte semester nästa vecka.
Helgen då? Jorå! I morgon fest! WHOPP!! Och kanskekanskekanske ska jag springa lite innan? När jag inte springer (!) eller är på fest så tänkte jag fejja i huset. Mamma kommer ju i veckan. Hon har så höga förväntningar på min städning. Sjukt att jag faller in i det? Jag är ju ändå 44? Ska även försöka få lite målat och eventuellt tömma altanen.
Hehe. Jag tror visst att min helg är cirka lika lång som en fem veckors semester?
Är inte jag värd ett halvt glas vin nu? Jo jag tror det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar