onsdag 25 oktober 2017

veckorna som snurrar runt runt runt

Just nu spinner livet på. Jag vill inte säga "jag har så mycket att göra" för vem har INTE mycket att göra? Men jag HAR mycket att göra. :) Förra veckan var jag så stressad att jag inte tyckte att jag kunde andas ordentligt. Det kom liksom inte in nån luft. Så då la jag mig på golvet inne hos tre kollegor samtidigt som vi dryftade ett problem. Det var skönt.
Privat är det OCKSÅ mycket nu. Men bara roliga, intressanta och BRA saker. Exempel ur riktigt livet; kvällarna vecka 43 in the year of our lord. Osv.

Måndag: gjorde jag väl ingenting eller? Spelade pingis med barnen. Jo just det. Storhandlade och kom hem vid 20.

Tisdag: Bokcirkel! Snackade om Simma med de drunknade som vi läst för evigheter sen. Hemma vid 23:30 (insert skriet emoji).

Onsdag: Läslust på biblioteket. SÅ roligt!! Och vilka härliga författare! Jag älskar böcker för barn som är lite vardagliga. Tar upp sånt som barnen kan relaterat till och sånt som kanske inte är fantastyotäckt. Det är svårt att hitta men nu fick vi med oss varsin bok och i min påse låg Risulven Risulven av Nina Ivarsson. Några andra fick någon av böckerna om Nina av Emi Gunér som också skrivit superhärliga Ett väldigt bra litet djur och andra fick någon av superhjälteböckerna som Elias Våhlund skrivit om. Men jag är mycket nöjd med Risulven. Som jag fick signerad pga är 14 år?

Torsdag: Utvecklingssamtal med dottern. (iofs 7:30 på MORGONEN men tyckte det var värt att nämna.) och sen på kvällen ska hela familjen åka till kyrkan och lyssna på en kvinna som överlevt Ravensbrück. Hon bor längst upp på vår gata. Tanten. <3 p="">
Fredag: Ja då ska vi äta Bulgogi och, antar jag kolla på Iron Man 3.

Lördag: bort på fest och söndag städning och renovering.

Som ni ser ett liv i sus och dus!

1 kommentar: